Belépés
Belépés
Elfelejtettem a jelszavam


Legyőzhető a tavaszi fáradtság

Legyőzhető a tavaszi fáradtság

 

 

 

 

   Mivel a tél során kevesebb napfényhez és élő növényi táplálékhoz jut a szervezet, megcsappannak vitaminraktárai, ezért is érezzük magunkat bágyadtabbnak, aluszékonyabbnak, ingerlékenyebbnek. De hogyan győzzük le a fáradtságot és az álomkórt?

 

 

 

1.Tisztítsuk ki a szervezetet! A téli lakomák után a tavasz kiváló időszak emésztőrendszerünk méregtelenítésére. Nem kell drasztikus léböjtkúrába kezdenünk, de szánjunk a diétára legalább három napot. Használjunk gyógyteákat !

2. Óvjuk a májat! A májat katángkóró- vagy benedekfűfőzettel is regenerálhatjuk. Ha nem szeretjük a gyógyteákat, válasszunk máriatövis-kivonatot tartalmazó kapszulát (pl.: Bioextra Silymarin kapszula, Bioextra Axovit kapszula). Ha articsóka kerül a salátába, amit lenmagolajjal locsolunk meg, kész is a májvédő vacsora.

 

3. Koncentráljunk illóolajokkal! Ha muszáj dolgoznunk vagy koncentrálnunk, de semmi erőnk, igyunk egy nagy pohár vizet, szellőztessünk ki, és hívjuk segítségül az illóolajokat! A citrom, a borsmenta és az eukaliptusz olaját párologtatva azonnal felfrissülünk, a levendula illata pedig helyreállítja lelkünkben az egyensúlyt.

 

4. Élénkítsük fel a nyirokkeringést! Északon úgy tartják, a szaunázás kis mértékben orvosság, nagymértékben gyógyszer. Ha egészséges a szervezet, erősíti az immunrendszert, felpezsdíti a vérkeringést. Aki nem bírja a forróságot, próbálja ki az infraszaunát. Míg a finn szaunában a verejték 97 százaléka víz, az infraszaunában távozó izzadság 20 százalékát a szervezetben felgyülemlett koleszterin, tejsav, zsírfelesleg és különféle nehézfémek teszik ki. Szintén fokozza a nyirokkeringést, ha átdörzsöljük a testünket luffaszivaccsal, vagy ha egy kevés édeskömény-, boróka-, gyömbér- illetve rozmaringolajat jojoba-bázisolajba cseppentünk, és azzal masszírozzuk át a bőrt minden fürdés után. De vigyázzunk: ha homeopátiás kezelés alatt állunk, az illóolajok segítségéről le kell mondanunk.

 

5. Ropogtassunk csírákat! Az enzimdús csíra valóságos vitaminbomba, feltölti energiával a szervezetet. Próbáljuk ki az otthoni csíráztatást, így a szendvicsre és a salátára mindennap friss "feltét" kerülhet. 

 

 6. Kocogjunk a napsütésben! Mivel télen kevesebb napfény ér minket, a szervezetünkben D-vitamin-hiány alakulhat ki. A pótlás legjobb módja, ha kihasználjuk a kora tavaszi napsütést, és a lehető legtöbb időt töltünk a szabadban, de jó megoldás a D vitamin készítmények szedése is (BioCo D3-vitamin, Béres VitaD3 tabletta). A legújabb kutatások azt bizonyítják, hogy a mozgás segít, ha fáradtnak, kimerültnek érezzük magunkat jobban járunk a tempós sétával vagy a kocogással, mint a kőkemény edzéssel: egy tanulmány ugyanis rávilágított, hogy a könnyed testmozgás ilyen szempontból jóval hatékonyabb, mint a nagy erőkifejtés. Sétáljunk, kocogjunk, fussunk kedvünk szerint. Ráadásul segít, hogy este könnyebben álomba merüljünk, és másnapra jobban kipihenjük magunkat.

 

7. Pótoljuk a vasat és a cinket! Bizonyos nyomelemek hiánya esetén is erőtlennek, kedvetlennek érezhetjük magunkat. Ha nem szűnik a fáradtság, érdemes vérvizsgálat alapján megnézni, nem csappantak-e meg szervezetünk nyomelem-tartalékai, ilyenkor jól jöhet a Béres csepp szedése. A C-vitamin (pl.:  Cetebe 500 mg) segíti a vas (Béres Egészségtár Vas Vitál, Floradix Krauterblut szirup) felszívódását, energiát ad, fokozza a koncentrációt. Egy kutatás szerint a C vitamin rendszeres szedése még a szénhidrát utáni sóvárgást is segít megfékezni. A multivitaminok is jó szolgálatot tehetnek ilyenkor(pl.: 50 év felett ajánljuk a Béres Actival Senior filmtablettát, gyerekeknek a Vibovit gumivitaminokat, Supradyn Kids gumivitamint, Marslakócskák Gummi gumitablettát, nőknek a Centrum A-tól Z-ig nőknek, férfiaknak a Centrum A-tól Z-ig férfiaknak készítményeket). A cinket pótolhatjuk cink tartalmú készítményekkel (pl.: Jutavit Cink 15 mg).

8. Ne tároljuk a zöldséget, gyümölcsöt! Ha a zöldségek és gyümölcsök hetekig állnak a hűtőben, veszítenek vitamintartalmukból. Vásároljunk friss retket, snidlinget, póré- és újhagymát, vagy vegyünk elő céklát, savanyú káposztát a kamrából, és fogyasszunk 100 százalékos, frissen facsart gyümölcsleveket.

9. Nassoljunk egészséges falatokat! Ha édességre vágyunk, rágcsáljunk aszalt fügét, datolyát, olajos magvakat, vagy csepegtessünk mézet teljes kiőrlésű gabonából készült kekszre. 

10. Nyerjünk energiát a reggelivel! Tartalmas és egészséges reggelit készíthetünk, ha vízben vagy tejben megfőzünk egy adag zabkását. A zab idegerősítő, szorongásoldó. Szórjunk rá fahéjat, mely szintén hangulatjavító, élénkítő hatású. Gyógyír a fáradtságra: reszeljünk le egy almát, egy répát és egy kevés zellergumót, facsarjunk rá friss narancs- vagy citromlevet, és így fogyasszuk el. 

Fogyasszunk minél több gyümölcsöt, zöldségfélét, tejet és tejterméket. A bennük lévő vitaminok, ásványi sók, nyomelemek pótolják mindazt, ami a télen elveszett. Tanácsos naponta legalább 1,5-2 liternyit inni, ásványvíz, gyümölcs- és zöldséglé formájában.

Álljunk át hát mihamarabb a tavaszi időszámításra, újuljunk meg testileg-lelkileg, ébredjünk együtt a tavasszal.

Forrás : www.házipatika.com



Weboldalunk még nem üzemel! Kérjük a kedves látogatókat, hogy ne adjanak le rendelést!
A Zsongorkő Gyógyszertár Csapatának kifejezetten fontos a természetvédelem és a fenntartható, környezettudatos mindennapok éppen ezért kérjük, hogy oldalainkat ne nyomtasd ki. Amennyiben valamilyen tartalmat szeretnél szöveges formában elérni kérjük, hogy vedd fel Velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén.

Tegyen a fenntartható mindennapokért!

Köszönjük!

Üdvözlettel, a Zsongorkő Gyógyszertár Csapata